marți, 24 martie 2015

Cella Serghi - Cartea Mironei



          Îmi doresc sa păstrez pe acest blog toate acele bucăţi de suflet ce mi-au înfrumuseţat viaţa. Cella Serghi este una din scriitoarele mele preferate . Am gasit atâta profunzime în scrierile ei incât pot spune ca m-a făcut sa visez de fiecare dată când, nerăbdătoare , luam cartea ei in mână ca sa îmi umplu sufletul de încântare. 

           Am postat aici un fragment din "Cartea Mironei " si am să revin cu altul , şi altul...

“-Îl iubesti? mă întreabă un demon…
-Da, îi răspund vrăjită, într-un zâmbet în care se topesc toate bucuriile lumii. Mi-e drag…
-Nu mai ai ochi?
-Ba da. dar îl văd doar pe el;
-Şi îţi ajunge?
-Da, îmi ajunge…
-Şi cu ce vezi cerul, copacii?
-Cu ochii lui!
-Şi cu ce simţi zăpada, cum ştii cât de proaspătă e şi de rece?
-Cu mâna lui.
-Şi cînd ţi-e sete ce faci?
-Îl sărut!
- Şi când vrei să-ţi înmoi buzele în apa limpede, bună?…
-Apa o simt cu buzele lui.
-Nu-ţi place să păşeşti singură, să simţi asfaltul elastic, viu sub paşii tăi?
-Îi simt umărul alături şi, lipită toată de el, mă simt legănată de arcurile paşilor lui.
-Dar oamenii de pe stradă?
-Cărăbuşii aceia mari? Umbrele care trec pe lângă noi? el spune că vor sa-mi facă rău, să mă feresc…
-Şi tu ce crezi?
-Mie mi se pare ca sunt un fel de năstruşnice, grotesti, nefolositoare păpusi. Nu le pricep deloc rostul. El crede că-i văd şi mă ceartă. Se osteneşte, vorbeşte, se înfurie sălbatic. E prost. Nu ştie că-l văd numai şi numai pe el.
-Dar bine, de ce?
-Fiindcă mi-e drag.
-De ce ţi-e drag tocmai de el?
-Aşa s-a întâmplat. Într-o zi nu stiu cum parcă s-a răspândit în fiinţa mea întreagă o mireasmă îmbătătoare şi dulce. Un nume a inceput să mi se plimbe în minte, prin suflet, pe buze. Un singur nume, al lui. Nu, nu ştiu ce s-a întâmplat, poate că ştie el. El ştie tot…
-Şi tu ce ştii?
-Il iubesc.
- Şi toată ziua ce faci?
-Îl aştept.
-Şi când vine?
-Mă odihnesc în braţele lui.
- Eşti atât de obosită?
-Da, e chinuitor, istovitor să aştepţi.!
-Atunci eşti nefericită.
-Nu. Fiindcă vine.”

2 comentarii:

  1. Melodia asta https://www.youtube.com/watch?v=no3Utfbp0lk se potriveşte aici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar ! E superba melodia! Multumesc ,Daniel! :)

    RăspundețiȘtergere